Náš tým

Komunitní školu MaJÁK tvoří zkušení průvodci, kteří jsou zapálení pro svůj obor a ví, že dnešní i budoucí doba si nežádá memorování nadbytečných informací. Děti chceme především co nejlépe připravit na budoucnost.

Jana Kůrková

ředitelka školy

Jelikož mě život naučil, že každý člověk potřebuje ve svém životě něco jiného, vybrala jsem si cestu speciální pedagogiky. Moje pracovní kariéra začala v sociální oblasti. Pracovala jsem s lidmi s postižením, se seniory i s lidmi v poslední fázi života. Zkušenosti jsem nasbírala v přímé péči i v manažerských pozicích. Moje další cesta vedla do školství – asistent pedagoga u chlapce s autismem, logopedický asistent, doučování cizojazyčných dětí, školní speciální pedagog. 

Nejvíce mě ale naučily mé vlastní děti. Jak správně respektovat individualitu, nastavit potřebné hranice a jak překonat sebe sama. Došlo mi, jak těžké je hledání cest pro konkrétní dítě v současném systému školství. Z toho důvodu jsem se rozhodla otevřít novou cestu ke vzdělání. Cestu, která bude vlídná, přátelská a naučná, ale hlavně rozvíjející pro každé dítě dle jeho přání a potřeb.

Michaela Chabová

Matematika, Chemie, Zeměpis, Člověk a příroda, Anglický jazyk - konverzace

Práci s dětmi a vedení různých aktivit pro děti se věnuji od gymnázia, kdy jsem spolu s profesory a spolužáky připravovala mladší studenty na účast na ekologicko-biologické olympiádě. Na konci septimy jsem se vydala do Velké Británie jako au-pair, a tím se mi otevřel úplně nový svět. Změnil se mi pohled na nové přístupy k dětem a rozmluvila jsem se anglicky. U tohoto jazyka jsem zůstala a doprovází mě i v mé profesní činnosti. Není den, kdy bych v angličtině nekomunikovala. Dvakrát jsem byla v USA jako překladatelka AJ/ČJ. V roce 2018 jsem byla 1,5 měsíce ve Švýcarsku jako trenérka psů v rodině, kde se hovořilo
hlavně anglicky. Aktuálně studuji VŠ konkrétně Přírodovědně-humanitní a pedagogickou fakultu na Technické univerzitě v Liberci, obor přírodopis/zeměpis. S dětmi chci komunikovat zejména v angličtině, aby neměly strach tímto jazykem mluvit.

Lucie Jandová

Anglický jazyk

Pracuji jako specialistka online marketingu, se vzděláním v oblasti jazykovědy a mediálních studií. Pocházím z učitelské rodiny a myslela jsem si, že učit nikdy nebudu. Náhoda a geny však udělaly své a „Here we are!“ 🙂
Vaše děti provádím okouzlujícím světem současné angličtiny, včetně jejích gramatických pravidel i občasných záludností. 
Snažím se dětem dodávat odvahu k verbálnímu projevu. Baví mě nové technologie a ráda dětem nabízím nové cesty a možnosti, jako třeba učení s pomocí AI.

Zuzana Turková

Hudební svět, Exkurze, asistence při vyučování

Vystudovala jsem analytickou chemii na MU. Vystřídala jsem několik zaměstnání v ČR i v zahraničí. Jsem členkou správní rady naší Komunitní školy MaJÁK, z. ú. Momentálně jsem se čtvrtou dcerou na rodičovské dovolené. Snažím se být dětem nejen doma, ale i ve škole příkladem slušnosti, respektu k ostatním lidem, přírodě i k sobě samým. Myslím, že
nejdůležitější je zjistit, na co máme každý nadání, co nás baví, živit to, abychom byli v životě opravdu šťastní. S průvodcovstvím teprve začínám. Při hodinách používám více stylů výuky (výklad, aktivizační metody zahrnující diskuzi a didaktické hry, projekty). V hudební výchově
se snažím vést děti prostřednictvím vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových a poslechových činností k porozumění hudebnímu umění. Při pátečních exkurzích navštěvujeme muzea, výrobní podniky, soukromé podnikatele, atd.

Jiří Kopkan

IT/Finance

Vystudoval jsem učitelství pro první stupeň, psychopedii a somatopedii. Svou pedagogickou praxi jsem začal jako asistent pedagoga ve speciální škole, poté jako vychovatel v Jedličkově
ústavu v Praze. Dvanáct let jsem učil na ZŠ v Pacově, kde jsem působil také jako speciální pedagog. Nyní působím jako učitel v ZŠ a MŠ v Olešná. Od roku 2022 jsem jejím ředitelem. Dlouhá léta jsem působil jako finanční poradce na poli úvěrů, pojištění a investic, což je
problematika, která mi zůstává blízká i nadále. Překvapuje mě, kolik lidí se dostává do dluhové pasti, exekucí a finančních bankrotů. Jeden z důležitých důvodů je určitě finanční negramotnost. Žáci by měli mít dostatek znalostí, aby se do takových situací nedostali, a já jim je rád předám. Stejně důležité jsou v dnešní digitální době i znalosti v oblasti informatiky. Chtěl bych tyto informace podávat žákům zajímavou, hravou, ale hlavně praktickou cestou.

Petra Plášilová

Matematika

Vystudovala jsem učitelství pro první stupeň na MU. Práce se staršími žáky pro mě je výzva, které ráda čelím. Celý svůj profesní život učím. Vyučovala jsem angličtinu, která pro mě samotnou byla v studijních začátcích tvrdým oříškem. Mám nadšení i pro matematiku,
výtvarnou výchovu nebo přírodovědu a těší mě budit pro tyto předměty i zájem ostatních. Baví mě žákům ukazovat, že škola může být zábava, resp. ne jejich úhlavní nepřítel. Zajímám se o nové poznatky a různé výukové metody a přístupy ke vzdělávání. Ve skupině vnímám
jako důležité téma i klima a vztahy. Chtěla bych studentům nabídnout možnost diskutovat o učivu, zkusit se na věci dívat z dalšího úhlu, jinýma očima nebo odlišným stylem a přijímat výzvy. Vím, že matika umí být jedním ze školních strašáků. Mým cílem je zkusit to zvrátit, některé hrany obrousit a v ideálním případě žáky dovést k pár aha momentům.